«گیجماهی و صندوقچه گنج»: قصه‌ای درباره‌ی حریم خانواده

گیجماهی و صندوقچه گنج

معرفی قصه

«گیجماهی و صندوقچه گنج» قصه‌ای طنز است که مسئله‌ی حفاظت از حریم خانواده را با شوخی و خنده به کودکان (و البته برخی بزرگسالان😉) آموزش می‌دهد. بچه‌ها در طی این قصه در فضایی طنزآمیز یاد می‌گیرند که حرفها و اتفاقات مهم خانه را برای دیگران تعریف نکنند.

اهمیت موضوع قصه

در واقع، بچه‌ها باید یاد بگیرند تا حرف زدن برای اعضای خانواده را از تعریف اتفاقات برای دیگران تفکیک کنند. در طول قصه، ما می بینیم که اعضای خانواده به طور منظم با هم جلسات خانوادگی دارند، اما قرار می‌گذارند تا حرفها و اتفاقات خانه مثل گنجی در صندوقچه قلب همه اعضای خانواده باقی بماند.

اهمیت حفظ حریم خانواده به قدری است که گاهی خود والدین هم یادشان می‌رود که خانواده حریمی دارد. آنها تمام مسائل مربوط به همسر و فرزندانشان را از سیر تا پیاز برای اقوام و دوستان تعریف می‌کنند. خیلی اوقات، این بچه ها هستند که از این کار بسیار آسیب می‌بینند، رنج می‌کشند و دچار اضطراب می شوند.

 

گیجماهی و نسیم قصه‌ها

دلیل انتخاب شخصیت گیجماهی برای آموزش حریم خانواده، این بود که در قسمت اولِ این قصه، بچه ها بسیار با او خندیده‌اند. حالا گیجماهی مثل یکی از دوستانشان شده است. در نتیجه، محبوبیت این شخصیت باعث می شود تا نکات مهم را از زبان او بهتر بپذیرند.

اینبار برای تنوع بخشیدن به جنبه‌ی روایتگری و برای باورپذیرتر کردن شخصیت گیجماهی، از سبک دیالوگ نویسی استفاده کردم. درواقع، کل قصه را با مکالمه بین گیجماهی و نسیم قصه ها پیش بردم.

در تصویرسازیها خود من هم با شکل و شمایلی فانتزی در کلیپ حضور پیدا کرده‌ام که خودش، حال و هوای فانتزی قصه را بیشتر خواهد کرد😉

خانوادگی بخندید!

جالب است بدانید که این قصه، هم برای بچه‌ها و هم برای والدینشان، جذابیت دارد. در واقع تلاشم بر این بوده که برخی شوخیها را طوری طراحی کنم تا والدین هم در کنار فرزندانشان بخندند. امیدوارم گوش دادن به این قصه،‌ به یک تفریح لذت بخش مشترک بین والدین و فرزندان تبدیل شود.

به امید اینکه فضای همه‌ی خانه‌های ایرانی همیشه گرم و مملو از مهر و محبت و لبخند باشد🥰🙏

لطفا دیدگاه خود و فرزندانتان را درباره‌ی این قصه ثبت کنید🙏

 

قسمت سوم گیجماهی👈اینجاست.

 

سایر لینکهای مرتبط با نسیم قصه‌ها👈اینجاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *