«گیجماهی»: قصه‌ای درباره‌ی دقت و تمرکز

معرفی قصه

قصه‌ی طنز «گیجماهی» درباره‌‌ی یک ماهی کوچولوی مدرسه‌ای است که دقت و تمرکز ندارد. در واقع، همین حواس‌پرت بودنش برایش دردسرهای خنده‌داری درست می‌کند.

طنز قصه به صورتی طراحی شده که والدین و بچه‌ها را همزمان به خنده می‌اندازد. در نتیجه، با ایجاد فضایی شاد، نکاتی را که در دلِ خود دارد، به بهترین و عمیق‌ترین شکل ممکن در ذهن کودکان جا می‌اندازد.

انتخاب اسم و فامیل «گیجماهیِ ملنگ‌زاده» نیز به گونه‌ای است که در ذهن بچه ها و والدین ماندگار می‌شود. جالب آنکه بعد از چندبار گوش دادن به قصه، بچه‌ها حواس پرتیهای خود را کشف می‌کنند و همین لقب را به خود می‌دهند. همین باعث می شود تا به بی‌دقتی‌هایشان حساس شده، آنها را ببینند و کم‌کم با کمک والدین، در صدد رفع آنها برآیند. چون همانطور که می دانید، اولین قدم در رفع هر مشکل، آگاهی و حساسیت نسبت به آن است.

خلاصه‌ی قصه

قصه از آنجا شروع می‌شود که گیجماهی ملنگ‌زاده تریبون نسیم قصه‌ها را قرض گرفته و شروع به تعریف خاطراتش می‌کند! خاطره‌ای که در آن از گیج‌بازیهای خنده‌دارش می‌گوید و شنودگان را حسابی به خنده‌ می‌اندازد.

او تعریف می‌کند که چطور نزدیک بوده به خاطر همین بی‌قتی، دوستانش را از دست بدهد. البته که در نهایت ماجرا به خیر گذشته است. گیجماهی در پایان قصه‌ها از بچه‌ها می‌خواهد تا به او کمک کنند و راههایی را پیشنهاد دهند تا او با دقت شود. در واقع، آخر قصه طوری تمام می شود که فضای بحث و گفتگو در میان اعضای خانواده باز شده و خود کودکان در ارائه‌ی راهکار پیش‌قدم می‌شوند.

سایر موضوعات قصه

نکاتی از قبیل ضرورت نظم و دقت در کارها،‌ ارجحیت مهربانی افراد بر شکل و شمایل ظاهری آنها، اهمیت قدردانی از معلمهای عزیز و کسانی که برای ما زحمت می کشند و تاکید بر ارزشمند بودن همه‌ی هدیه‌ها و چندین نکته‌ی کوچک دیگر در دل جملات و دیالوگهای داستان گنجانده شده است.

امیدوارم با تماشای این کلیپ خانه‌هایتان پر از صدای خنده شود.

لطفا نظر خود و فرزندانتان را در قسمت دیدگاهها برایم بنویسید.

قسمت دوم گیجماهی👈 گیجماهی و صندوقچه‌ی گنج

گیجماهی و صندوقچه گنج

سایر لینکهای مرتبط با نسیم قصه‌ها👈 اینجاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *